case:

Creative Optimization

AI och visualisering för att förbättra kundens förståelse

Creative Optimization kan i sitt existerande verktyg jämföra sina kunders faktiska prestanda med en teoretiskt optimal prestanda. Målet är att visa kunden var förbättringar kan göras. För närvarande är det dock inte möjligt att förklara för kunden varför deras faktiska prestanda avviker från den optimala, inte heller är det möjligt att ge förslag på vad de kan förbättra.

Projektets fokus har därför varit att försöka använda AI och visualisering för att förbättra kundens förståelse för hur de ska ta itu med denna skillnad mellan faktisk och optimal prestanda.

Ur ett datautvinningsperspektiv har vi fokuserat på att titta på transportflottor inom ett gemensamt område och använder avvikelsedetektering för att försöka identifiera beteenden som skiljer sig för bara ett transportmedel. Det hjälper oss att separera problem relaterade till väder eller trafik (som påverkar alla flottor) från specifika problem relaterade till bara ett transportmedel.

Det handlar om att skapa en högra kundförståelse genom avvikelsedetektering och visualisering, för att öka värdet för kunden samtidigt som man hjälper skogsindustrin i stort i sin strävan att bli mer klimatsmarta.

 

Starta er AI-resa idag!

Är ert företag intresserat av att utforska vilka möjligheter det finns att applicera AI till er verksamhet utifrån dem behov ni har i dagsläget eller närmsta framtid? Tveka inte att höra av er till oss så berättar vi mer om vad människocentrerad AI innebär och hur just ni kan dra nytta av att vara med i denna innovationsprocess.

    Webbplatsen är skyddad av reCAPTCHA och Googles Sekretesspolicy och Användarvillkor gäller.